Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΚΑΛΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΕΝΑ ΑΙΣΧΟΣ!..

Τώρα, που υποτίθεται ότι το έργο έπρεπε να είναι τελειωμένο...
Πρόκειται για την πρώην Εθνική οδό (σήμερα τίποτα, καταστράφηκε χωρίς να αντικατασταθή από άλλη), από την Θέρμη Θεσσαλονίκης έως την Γαλάτιστα Χαλκιδικής. Στην οποία με τις χίλιες μύριες ανοησίες που γίνονται, εδώ και 6-7 μήνες πάνω στον άξωνά της, ουδείς μπορεί να καταλάβει ή να μας πει, ποιο θα είναι το τέλος της, ποια θα είναι η σημασία της, και, το κυριότερο, ποιο θα είναι το κύρος, που θα προσδώση στην ανατολική είσοδο της πόλεως της πρωτεύουσας του Βορρά. Η Θεσσαλονίκη έχει τρεις εισόδους. Την είσοδο του Καλοχωρίου, την είσοδο της Σταυρουπόλεως, και την είσοδο της Θέρμης. Διπλή, ταυτόχρονη με αυτήν της μεγάλης περιφερειακής εισόδου από τα Μουδανιά. Και ενώ η τελευταία, που εξυπηρετεί τοπική κυρίως, κυκλοφορία συγκοινωνία, είναι εφάμιλλη της οδικής ποιοτικής αξίας των δύο άλλων εισόδων (Καλοχωρίου, Σταυρουπόλεως), της Θέρμης, έχει το κακό και μαύρο της χάλι
Αυτά για τον Τζιτζικώστα, τον φέρελπι και πολλά υποσχόμενο νέο πολιτικό, νάχει να καμαρώνει κι αυτός για τις προεκλογικές αθυροστομίες, υποσχέσεις του που έδωσε, για μια μεγάλη Ελλάδα, τις μεγάλες αθλιότητες και τα προβλήματά της, τα οποία ανέλαβε να εξαλείψη. Και για τα οποία, όπως όλοι οι προηγούμενοι και πανγελοίοι προκάτοχοί του φυσικά, δεν πρόκειται να κάνει, απολύτως, τίποτα.
Μια μικρή παρέκκληση σ' αυτή την ανατολική είσοδο της Θεσσαλονίκης, ξεκινάει λίγο πιο μακριά, κάπου πριν την Ρεντίνα στον παλιό διεθνή προς Καβάλα - Κωνσταντινούπολη, από την στροφή της Νέας Απολλωνίας όπου τα οχήματα που κινούνται προς ανατολική Θεσσαλονίκη και αεροδρόμιο "Μακεδονία", ερχόμενα και από Βουλγαρία, τουρκιά, είναι υποχρεωμένα να στρίψουν αριστερά προς Πολύγυρο (κόβουν πολλά χιλιόμετρα από την διαδρομή μέσω Δερβενίου), και να διανύσουν στην αρχή, εκείνα τα ελεεινά και άκρως επικίνδυνα τέσσερα χιλιόμετρα της γελοίας ατραπού οδού, "Νέας Απολλωνίας - Μελισουργού"
Αυτά τα τέσσερα χιλιόμετρα ευθύνης Νομαρχίας Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας, εκείνο το άθλιο τεμέτερον ο "Ψωλλιάδην", δεν τα είδε ποτέ όλα  αυτά τα χρόνια που είχε καβαλημένη την σκαμνόβεργα της εξουσίας, και δεν τα ανακάλυψε, ποτέ! Αυτός, ο οποίος ξιφουλκούσε στρατηλάτης Αλέξανδρος ή "Άγιος Δημήτριος στα Κάστρα", να "αναστήσει" και την χαμένη, μάλλον οριστικά, λίμνη Κορώνεια!... Προχθές, δικάστηκε με περιοριστικούς όρους και εγγύηση 20.000 ευρώ, απαγόρευση της εξόδου του από τη χώρα, για τα λεφτά του Ελληνικού Δημοσίου που κατέφαγε!
Στον δρόμο, λοιπόν, αυτόν, από Θέρμη έως Γαλάτιστα, με αρχή του τρισκακίστου εκείνου κόμβου για... ιππήλατα οχήματα στον Αυτοκινητόδρομο Μουδανιών (υπέργεια γέφυρα στροφή προς "Θέρμη - Πολύγυρο", κοντεύει να καταρρεύσει η γέφυρα αυτή, αλλά κανείς, ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ, δεν το αντιλήφθηκε ακόμα), περνώντας μπροστά και από την άλλη υπερμεγέθη οδική αθλιότητα του κυκλικού κόμβου της 350 ΠΚΒ (πρώην 113 ΠΜ, μεγάλο... τεχνικό επίτευγμα της ποιοτικής "Εγνατίας Οδου"), έως και τον Τερκενλή, πεντακόσια μέτρα πριν από την Ραιδεστό, γίνεται το έλα να δεις
Χαντάκι στο χαντάκι, κράσπεδο στο κράσπεδο, εγκαταλελειμμένα κομμάτια ασφάλτινα στο... έλεος της τύχης των οδηγών αυτοκινήτων, λινάτσες απλωμένες πάνω σε σιδερένια παλούκια για προστατευτικές μπάρες,  προσθήκες διαπλατύνσεις σε υφιστάμενες γέφυρες, στις οποίες μόλις χωρούσαν πριν δύο αυτοκίνητα αντιθέτως ερχόμενα το ένα από το άλλο, τώρα θα χωρούν και πάλι δύο, γλύφοντας όμως τους καθρέφτες των αυτοκινήτων τους οι οδηγοί, αν δεν... φιλιούνται κιόλας! 
Πρέπει να είσαι μέντιουμ, ή φακίρης ή θεός, για να καταλάβεις τι στο διάολο κάνουν πάνω σ' αυτό το κομμάτι της παλαιάς Εθνικής οδού "Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου" οι ανεγκέφαλοι και ηλίθιοι κρατικοί κερχελέδες, όχι μηχανικός, σ' έναν δρόμο που έπρεπε να ξηλωθεί εκ βάθρων και να γίνει από την αρχή τεράστιος Αυτοκινητόδρομος. Εξυπηρετώντας και τις ανάγκες της επομένης πεντικονταετίας! 
Ο δρόμος που γίνεται τώρα, στο όνομα δήθεν και των μεγάλων έργων της Ελλάδος, γίνεται πάνω στην παλιά υφισταμένη οδό, χαράξεως και κατασκευής εποχής Β' Παγκοσμίου Πολέμου, Γερμανικής Κατοχής!
Το κομμάτι από την Ραιδεστό έως Λουτρά Θέρμης, το οποίο έδειξε και την αξία του έργου, δηλαδή, ΜΗΔΕΝ, αν και τελειωμένο είναι κι αυτό εγκαταλελειμμένο στην τύχη του, χωρίς καμιά σοβαρή σήμανση, διαγράμμιση, ή άλλη οδική φροντίδα! 
Από την Ραιδεστό έως τον κόμβο της Λακιάς, ο πιο επικίνδυνος και ο πιο ανισόρροπος κατασκευαστικά καινούργιος κόμβος (πριν 3-4 χρόνια) που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, πέραν όλων των άλλων σχιζοφρενικών που θα αντιμετωπίσει ο διερχόμενος οδηγός (και οι συνεπιβάτες του ή επιβάτες) αυτήν την στιγμή, πάνω στα φανάρια του και εν επαφή με το οδόστρωμα, θα δει και θα απολαύσει να λειτουργεί κατά αισχρή παράβαση ΟΛΩΝ των κανόνων της διεθνούς βιβλιογραφίας οδικών έργων, και μάντρα με οικοδομικά υλικά, κοπριές, καυσόξυλα ή ότι άλλο άθλιο και βρωμερό αισθητικά, τραβάει η ψυχή και ο λογισμός του.
Είναι χαρακτηριστικό των Ελληνικών δρόμων, να δείχνουμε στον περαστικό ταξιδιώτη τουρίστα ή επισκέπτη, να προβάλλομε μπροστά στη μούρη του, ότι βρωμερό και άθλιο παράγει η καθημερινότητά μας. Βεβαίως, υπάρχει νόμος ο οποίος τα απαγορεύει όλα αυτά. Αλλά, πρέπει να βρούμε και έναν άλλο νόμο, να τον ψηφίσουμε, ο οποίος θα εξαναγκάζει τους καθέξιν απείθαρχους Έλληνες, στην εφαρμογή όλων των υπαρχόντων νόμων!
Αν ήταν όμως να κόψουν στις διωκτικές αρχές (αστυνομία, δικαστήρια κ.α.), κάνα φράγκο απ' τον ραχατλήδικο μισθό τους, την τσεπούλα τους και την καλοπαίρασή τους, τότε να δείτε τι κοινητοποιήσεις θα είχαμε, και πόσες κυβερνήσεις θα έπεφταν! ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΕΔΩ: ΚΟΜΒΟΣ ΛΑΚΙΑΣ  Τα πράγματα καλυτερεύουν κάπως, με αποκορύφωμα της επικινδυνότητος της λειτουργίας αυτού του ακατανοήτου δρόμου-εργοταξίου μήνες τώρα, στο κομμάτι από Κόμβο Λακιάς, έως και το φανάρι της εισόδου της κωμοπόλεως των Βασιλικών. 
Λίγο πριν τα Βασιλικά, κάποιοι άξεστοι λαγουμιτζήδες, άγρια κηφηναριά αρχαιολόγοι, δουλεύοντας αγάλι-αγάλι, από αργά το πρωί έως νωρίς το γιόμα, και γράφοντας κάλπικα μεροκάματα εις βάρος της εργολαβίας υποθέτουμε, εδώ και έξι μήνες σε μια αρχαιολογική ανασκαφή ευτελούς αξίας ή σημασίας, έχουν μπλοκάρει την κατασκευή του δρόμου βάρβαρα, ο οποίος πιθανώς, χωρίς την παρουσία αυτών, σήμερα να ηταν και τελειωμένος
Αδιαφορώντας υπεροπτικά για τους πάντες και τα πάντα, γέμισαν τον χώρο με τα πιο επικίνδυνα λαγούμια στο βόρειο έρεισμα της ασφάλτου, τα οποία στον κίνδυνο της κυκλοφορίας προστατεύουν με... πολύχρωμες λινάτσες, και στα οποία ανά πάσαν ώραν και στιγμήν, μπορεί κάποιο αυτοκίνητο να πέση, κάποιο δυστύχημα μπορεί να γίνη, κάποιος απρόσεκτος, ή λίγο αφηρημένος οδηγός να στραβοτιμονιάση, και να τους σκοτώση, όλους, αν δεν σκοτωθεί και ο ίδιος! 
Μήπως, δεν λέμε ντε και καλά, αλλά μήπως... Κάποιος συνετός επιτέλους σ' αυτόν τον τόπο, πρέπει να δώσει τρεις κλωτσιές στα πισινά αυτών των γελοίων, και μια μπουλτόζα να ισοπεδώσει αυτά τα λαγούμια που άνοιξαν σε μια βραδιά, ν' ανασάνει λίγο ή να προχωρήση το έργο, η κυκλοφορία των οχημάτων που ασφυκτιά, τόσο επικίνδυνα στην περιοχή αυτή; 
Και πάμε στο κομμάτι μετά τα Βασιλικά, από τα όρια του νομού Χαλκιδικής (κάθετος δρόμος οικισμού Κιουρτσόγλου), έως τη μεγάλη αριστερή στροφή μετά την διασταύρωση της Αγίας Αναστασίας. Εδώ, γνωρίζοντας πολύ καλά και οι ίδιοι (οι κατασκευαστές), την τεραστία επικινδυνότητα του εργοταξίου που εγκυμονεί, αν και δημιουργήθηκε εκείνο το χαζό παρακαμπτήριο στα βόρεια του παλιού δρόμου και στα άκρα του οικισμού, μ' εκείνες τις ακόμα πιο χαζές υποχρεωτικές κυκλικές πορείες ενδιάμεσα, έχουν ένα αυτοκίνητο να προπορεύεται πάνω-κάτω αυτού του παρακαμπτηρίου επί 24ώρου βάσεως, για να ανακόπτη, υποτίθεται, την ταχύτητα των κυκλοφορούντων χιλιάδων οχημάτων του καλοκαιριού, τα οποία έτσι κι αλλιώς, πηγαίνουν τα καημένα με την ιλιγγιώδη ταχύτητα... των 30 χιλιόμετρων την ώρα!
Συνοψίζοντας, ο δρόμος αυτός που άρχισε να κατασκευάζεται πολύ καλά τον χειμώνα για να είναι έτοιμος το καλοκαίρι, στον μεγάλο τουριστικό κυκλοφοριακό φόρτο τον οποίο δέχεται και εξυπηρετεί, κάπου πάτωσε, κάπου σκάτωσε, κάπου στράβωσε, αυτοί που άρχισαν να τον φτιάχνουν, ακόμα ψάχνονται τι θα κάνουν, χωρίς πυξίδα και χωρίς ουσιαστική, σοβαρή μελέτη, η μελέτη που έπρεπε να ήταν, είναι μία: Ένας ολοκαίνουργιος δρόμος από Θεσσαλονίκη έως Γαλάτιστα, με προδιαγραφές μεγάλου εθνικού Αυτοκινητοδρόμου.
Πριν από καμιά δεκαριά χρόνια, εκείνο το κουφάλογο της γελοίας και "εγκληματικής οργανώσεως" της ΝΔ (σ.σ.: ονόμασαν την "Χ.Α." με τα δεκανίκια της Δικαιοσύνης εγκληματική οργάνωση, για να κρύψουν τα δικά τους τρανταχτά και πολλαπλά εγκλήματα), ο Σουφλιάς, είχε έρθει προεκλογικά στη Γαλάτιστα ως υπουργός Δημοσίων Έργων, αλλά και ως πρωτοκλασάτο κομματόσκυλο να εκφωνίση τους αθυροστόμους και πυρίνους προεκλογικούς του λόγους. 
Στην "υποδοχή"  που του έκαναν οι Γαλατσανοί ψηφοφόροι οπαδοί του της ΝΔ μετά φανων και λαμπάδων, του χώθηκαν άγρια και γι' αυτόν τον αγροτόδρομο-αυτοκινητόδρομο, χωραφόδρομο. Ο Σουφλιάς "εξεπλάγην", σαν να μην ήταν αυτός που λίγο πριν τον είχε περπατήσει, και ως άλλος μέγας θαυματοποιός ή ταχυδακτυλουγός, τους έταξε... Τι αξία έχει ένα τάξιμο; "Στέλνω αμέσως τις μπουλντόζες αύριο, να αρχίσουν να σκάβουν!..".
Οι μπουλντόζες, σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα, ευτυχώς, έσκαψαν τον τάφο τον δικό του, τον πολιτικό κομματικό... 
Αλλά εμείς, Κύριος γνωρίζει πότε; θα "περπατήσουμε" αυτόν τον δρόμο που γίνεται στα λόγια και τις υποσχέσεις από την δεκαετία του 1960(!), αφού, και το πιο δύσκολο κομμάτι του, ο ποταμός Ανθεμούντας στην περιοχή της Πανίκοβης, δεν έχει ακόμα πειραχθεί, δεν έχει ακόμα αγγιχθεί!..
Θάχουμε και συνέχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου